Öppettider



lördag 11 juni 2016

Uppgradering


Nu har det uppgraderats på i stort sett alla plan i datorn och det är mycket som ska klaffa och bli rätt. Tur att det inte är jag själv som ska fixa det! Men trots god hjälp så är det en massa finslipning efteråt och en massa saker man inte tänkt på fastän det skett förut och borde gå på rutin, vissa saker fattar man ju inte att man borde kollat eller frågat.
Hur som helst så håller jag på att lägga in produkter i webbshoppen för att se att allt fungerar och den uppmärksamme kan se att det är ok att lägga in tyger och annat som går att göra helt kvadratiskt men så snart det är rektangulärt (ex. mönster) så är det nåt jag missat. Det får se ut som det gör ett tag men jag hoppas att det ska gå att ändra rätt så snart.


Det blir mer och mer populärt att sy med s.k. Pre Cuts som är samlingsnamnet för de olika färdigskurna bitar som förpackas på olika sätt och idag har jag lagt in alla nya som kommit hem samt några som jag glömt lägga in tidigare, blir du sugen hittar du dem här. På nätet finns en uppsjö med idéer på vad man kan sy av dem och det som jag tror blivit mest poppis är Jelly Roll Race som nu har kommit i fler olika varianter.

Här kan du hitta ett klipp med Jelly Roll Race 2 många av er har redan sytt ettan och kan kanske uppskatta denna variant.https://www.youtube.com/watch?v=9w9UOFj0CSo
Tittar du vidare kan du hitta fler varianter.



Vi sydde ungefär den varianten förra året när vi skulle på 60-årskalas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar